Projektas ,,Atviros širdys, atviros mintys”
Erasmus+ projektai suteikia galimybę tobulėti ir pasidalinti gerąja patirtimi tiek mokiniams, tiek mokytojams, todėl labai apsidžiaugėme, kai tokia proga pasitaikė ir mūsų mokyklai. 2019- 2020 mokslo metais pradėtas vykdyti tarptautinis Erasmus+ finansuojamas projektas „Open hearts, open minds“ („Atviros širdys, atviros mintys“). Jame dalyvauja trijų šalių mokyklos- koordinuojanti mokykla, su kuria bendradarbiaujame jau kelerius metus, yra Lenkijos Liublino šv. Kazimiero gimnazija, o kitos dvi dalyvaujančios mokyklos yra nedideliame Italijos Sezze miestelyje įsikūrusi mokykla ir mūsų gimnazija.
Projekto dalyviai - mokytojai ir 11- 14 m. mokiniai iš trijų šalių, o vykdoma veikla padės mokiniams tapti atvirais pokyčiams, objektyviais ir atsakingais Europos piliečiais. Mokiniai geriau pažins savo ir kitų Europos tautų kultūros paveldą, tautinę tapatybę, susipažins su kitų Europos šalių įvairiomis sritimis, tokiomis, kaip mokslas, menas, literatūra, muzika ir architektūra, kad galėtų praplėsti akiratį, pradėtų formuoti požiūrį į kitas kultūras ir narystę ES. Tikslai bus įgyvendinami mobilumų - mokytojų ir mokinių mainų - pagalba.
Susitikimas Sezze mieste (Italija)
Pirmasis projekto vizitas įvyko 2019 m. lapkričio 17- 21 d. Italijoje, nedideliame miestelyje Sezze. Susitikime dalyvavo po 3 mokytojas ir po 11 5-8 klasių mokinių iš kiekvienos šalies. Italai- draugiški, emocionalūs žmonės, todėl sutiko nepaprastai šiltai. Vaikai gyveno šeimose ir bendravo su savo bendraamžiais. Prieš projekto vizitą mokinių tėvai užmezgė kontaktus su italų šeimomis, vėliau internetu bendravo patys vaikai, todėl visi žinojo iš anksto, kurioje šeimoje apsistos.
Mobilumo metu nuobodžiauti neteko. Vos atvykus, prie mokyklos mūsų laukė didelis būrys mokinių, jų tėvų ir mokyklos mokytojų, todėl pirmasis įspūdis buvo malonus. Susitikimo darbotvarkė buvo intensyvi: pirmoje dienos pusėje mokiniai dalyvaudavo pamokose ir praktiniuose užsiėmimuose, po pietų vykdavo pamokos netradicinėje aplinkoje, o vakarais visi bendraudavo su savo naujaisiais draugais - bendraamžiais ir jų tėvais, kurie be galo nuoširdžiai rūpinosi šeimose apsistojusiais vaikais. Pirmąjį rytą mokykloje pasitiko mokinių orkestras, kadangi šioje mokykloje mokiniai turi galimybę rinktis daugiau muzikos pamokų, mokytis dainavimo ir groti įvairiais muzikos instrumentais. Prieš vizitą mokiniams reikėjo atlikti namų darbus- sukurti projekto logotipą, paruošti pristatymą apie savo šalį, įdomiausius kultūrinius aspektus, šventes, legendas, žinomas vietas ir istorines asmenybes. Po puikiai pavykusio pristatymo mūsų vaikai įteikė kitiems projekto dalyviams savo pačių pagamintas draugystės apyrankes. Mokiniai taip pat varžėsi olimpinėse žaidynėse, stebėjo ir dalyvavo anglų kalbos (su anglakalbe mokytoja), matematikos, dailės, istorijos pamokose ir projektinėje veikloje, kurios metu daugiau sužinojo apie įžymiausias istoriškai svarbias vietas. Nepaprastai įdomus buvo ir italų parengtas spektaklis apie Koliziejaus statybą, kurį lenkų ir lietuvių vaikai stebėjo, dėvėdami romėniškas togas. Tokiu būdu tobulėjo ne tik vaikų anglų kalbos, bet ir buvo lavinami darbo komandoje įgūdžiai. Po organizuojamos veiklos mokykloje pėsčiomis vaikštinėjome siauromis miestelio gatvėmis, apsilankėme keliuose muziejuose, kuriuose angliškai kalbanti gidė pristatė įvairius Italijos istorijos laikotarpius. Anot legendos, miestelį, kuris istoriniuose dokumentuose paminėtas daugiau negu prieš 2000 m., įkūrė Heraklis, todėl vietos herbą puošia Nemėjos liūtas, minimas legendoje apie pirmąjį mitologinio didvyrio žygdarbį. Dar tebevykdomi vietovės archeologiniai tyrinėjimai, vietos muziejuose daugybė vertingų eksponatų. Didelį įspūdį paliko edukacinis užsiėmimas - apsilankymas smuikų gaminimo dirbtuvėje. Meistras pasakojo apie smuikų gamybos ypatumus ir pademonstravo iš įvairios medienos pagamintų smuikų skambesio skirtumus. Nepamirštama ir kelionė į Romą - aplankėme Vatikaną, Koliziejų, Trevio fontaną ir kitas žymiąsias Italijos sostinės vietas, apie kurias iki šiol buvome skaitę istorijos vadovėliuose.
Visi taip greitai susidraugavome, kad atsisveikinti buvo nepaprastai sunku, ne vienas nubraukė ašarą.
Po susitikimo mokykloje suorganizuota fotografijos darbų, kuriuose įamžintos susitikimo akimirkos, paroda, ruošiama elektroninė nacionalinių patiekalų knyga, internetinis projekto puslapis nuolat papildomas mokinių sukurtais darbais apie papročius, tradicijas ir šventes. Ir labai nekantriai laukiame susitikimo Lietuvoje, kai pas mus atvyks mūsų naujieji draugai iš Italijos ir Lietuvos.
Atnaujinta: 2023-12-06