„Telšiai - Žemaitijos sostinė“

• Paskelbė : Skaistė Grigelytė
  • Paskelbta: 2022-10-31
  • Kategorija: Pranešimai

Spalio 18 d. 4d ir 4e klasių mokiniai vyko į pažintinę ekskursiją ,,Telšiai - Žemaitijos sostinė". Pirmiausia aplankėme unikalų, pirmąjį Lietuvoje kraštotyros muziejų - Dionizo Poškos Baublius. Įdomu, ką reiškia žodis ,,baublys"? Gidė paaiškino, kad taip galingų ąžuolų šakose baubė vėjas. O vyrai ridendami tuos didžiulius kamienus irgi baubė, na, ir žemaičių bičių dievas - Bubilas.

Pravažiuodami pro Luokę sužinojome apie Tadą Blindą.

Kelmės dvare grožėjomės dvarininkų istoriniu palikimu ir klausėmės žemaitiška tarme sekamų sakmių, net ir patys bandėme vaidinti ir kalbėti žemaitiškai.

Nė vieno nepaliko abejingo legendomis apipintos Šatrijos grožis ir didingumas. Užlipę ant kalno sužinojome, kad senovėje čia buvo pagoniška šventvietė. Grožėjomės rudens nuspalvintais toliais.,, Mokytoja, mes kaip paveiksle", - kažkas pastebi.

Per kalveles ir slėnius, pro miškus ir kaimelius atvykstame į Telšius. Informaciniame centre pamatome daugybę meškučių! Juk Žemaitijos simbolis - meška. O ir patys atvežėme dovanų kuriamam muziejui - meškučių. Tada gidė pakvietė paieškoti meškučių mieste. Taip susipažinome su pagrindiniais Žemaitijos istorijos momentais. Apsilankėme ir Telšių katedroje Vyskupų kriptoje.

Ir puikia Masčio ežero krantine grįžome į autobusą.

Pavargę, bet kupini įspūdžių grįžome namo. Gera mokytis keliaujant, džiaugtis savo šalimi!