Erasmus+ - ugdymo kokybei tobulinti ir ryšiams megzti CiELO Nr. 2020-I-IT02-KA201-079994

Erasmus+ - ugdymo kokybei tobulinti ir ryšiams megzti

 

Erasmus+ veiklos yra vienas iš būdų tobulinti, įvairinti ir turtinti ugdymą bei mokymąsi. Džiaugiamės būdami CiELO Nr. 2020-I-IT02-KA201-079994 projekto partneriais. Projekto tema – žiedinė ekonomika, vandens ir dirvožemio ištekliai, tvarus jų naudojimas. Itališkai ,,cielo’’ reiškia ,,dangų”. Įgyvendindami projektą siekiame ugdyti mokinių atsakingumą naudojant gamtinius ir žmogaus sukurtus išteklius. Kaip teigiama projekto koncepcijoje – galvojame apie tai, ,,kas didesnis už didelį, aukštesnis už aukštą ir gyvybiškai svarbus mums visiems“.

2021 m. prasidėjusį projektą sudaro nuotolinės mokymosi veiklos, intelektinių produktų kūrimas ir mobilumai. Visa projekto strategija remiasi aktyvia mokinių patirtimi, kuri praturtinama naujomis skaitmeninėmis ir gamtamokslinėmis kompetencijomis ir socialiniais emociniais įgūdžiais. Viena pirmųjų užduočių 2021-2022 m. m. buvo sukurti 1 minutės filmuką, atsakant į kelis su tvariu vartojimu susijusius klausimus. Ruošdami šią užduotį mokiniai mąstė, ką reiškia tvarumas, ekologija jiems ir jų šeimai, o stebėdami bendraamžių iš kitų šalių pristatymus lygino savo patirtis ir požiūrius. Balsavimo būdu projekto koordinatoriai ir techniniai partneriai išrinko pačius geriausius filmukus, kurių autoriai gegužės 16 – 20 dienomis dalyvavo projekto partnerių susitikime Zagrebe (Kroatija). Po daugelio nuotolinių mokymosi veiklų projekto mokymosi platformoje gyvai susitikome su projekto koordinatoriais FEEM ir Civica Mente, moksliniais partneriais iš Zagrebo universiteto ir mokyklų atstovais iš Kroatijos, Italijos ir Rumunijos. Nuo pirmųjų susitikimo akimirkų mokiniai bendradarbiavo ir mokėsi tarptautinėse komandose. Moksliniai projekto partneriai – Zagrebo universiteto Geologijos, kalnakasybos ir naftos gavybos fakulteto dėstytojai ir mokslininkai atvėrė tiriamųjų laboratorijų duris, demonstravo įdomius bandymus, į kuriuos aktyviai įsitraukė mokiniai. Kiekviena diena buvo pilna tiriamųjų veiklų Kalnakasybos ir Žemės ūkio fakultetuose, šeimininkų gimnazijoje, kuri laikoma viena geriausių Zagrebe. Aktyvų patyriminį mokymąsi ir tyrinėjimus tęsė mokinių debatai įvairiomis temomis, apimančiomis vandens, dirvožemio ir tvaraus vartojimo temas. Komandos pasiskirstė į palaikančią ir oponuojančią puses, trečioji komanda atliko žurnalistų vaidmenį, fiksavo pasirengimą ir debatų eigą foto ir vaizdo medžiagoje, rašė straipsnius. Debatus moderavo mokslininkai ir V Zagrebo gimnazijos debatų klubo nariai.

Išvykos ir ekskursijos po Zagrebą ir apylinkes glaudžiai siejosi su projekto tematika ir suplanuotomis veiklomis. Lankėmės Zagrebo universitete, Zagrebo vandenvalos įmonėje, Technikos muziejuje, senovinėje sidabro kasykloje Medvenicos nacionaliniame parke. Susitikimas baigėsi jaukiu koncertu gimnazijos kieme. Klausėmės kroatų choro ir muzikantų, dėkojome vieni kitiems už prasmingą savaitę kartu.

Itin intensyvią ir kruopščiai suplanuotą programą labai pozityviai įvertino keturių šalių jaunimo komandos. Mokiniai patyrė bendradarbiavimo teikiamą naudą ir džiaugsmą, o trumpą laisvalaikį leido kartu pažindami miestą ir vieni kitus. Projekto šalių koordinatoriai tuo pačiu metu tarėsi apie 2022-2023 m. m. veiklas, mobilumo datas, intelektinio produkto kūrimo reikalavimus. Atsisveikinome suplanavę artimiausias užduotis ir projekto partnerių susitikimą Lietuvoje.

Dėkojame Kauno r. Domeikavos gimnazijos pavaduotojai ugdymui - Adai Micpovilienei

 

 

Nuotraukos:
Ada Micpovilienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas